Risk Investment Team

Het Risk Investment Team

Het Risk Investment Team (RIT) bestaat uit 25 studenten die affiniteit met de financiële wereld, en een specifieke interesse hebben in beleggen en de beurs. Elk teamlid legt een bedrag in dat gebruikt wordt om te beleggen in verschillende aandelen en andere financiële instrumenten. Met een budget van meer dan €10.000 zijn wij in staat een gediversifieerde portefeuille te beheren.

Elke 3 á 4 weken vergadert het RIT bij Louis XV om de huidige positie van de portefeuille te bespreken. Tijdens elke vergadering worden er door kleinere groepen pitches voorbereid. Door middel van deze pitches worden aandelen en derivaten gepresenteerd, die de positie van het RIT zullen verbeteren. Elke vergadering wordt afgesloten met een gezellige borrel, waar je mede-teamleden beter kunt leren kennen.

Het hoofddoel van het RIT is het vergroten van de kennis omtrent beleggen en investeren. Naast aandelen handelen we ook in verschillende derivaten om het kennisniveau te verhogen. Ons secundaire doel is het behalen van een zo hoog mogelijk rendement door in te spelen op recente ontwikkelingen in de markt. De AEX is hierbij onze benchmark.

Het RIT wordt gesponsord door grote spelers uit de financiële wereld. Jaarlijks brengen wij met het hele team een bezoek aan de Inhouse dagen van onze sponsoren. Dit is de perfecte manier om jouw potentiële werkgever te ontmoeten!

Ben jij gedreven, geïnteresseerd in beleggen en heb je affiniteit met de beurs? Neem dan contact met ons op! Je bent altijd welkom om een vergadering bij te wonen om ons te leren kennen. Hierna kun je solliciteren naar een plek in het RIT.

Wil je nog aanvullende informatie? Mail dan naar rit@verenigingrisk.nl. Heb jij interesse om deel te nemen in het Risk Investment Team, stuur dan ook meteen je CV + motivatie naar ons op, vergeet hierbij niet je huidige beleggingservaring te vermelden.

Partners Risk Investment Team